Nasz serwis specjalizuje się w naprawie elektroniki sterowników oraz napędów bram szybkobieżnych.


Jesteśmy europejskim liderem w tej dziedzinie.

Naprawy wykonujemy dla firm serwisowych, serwisów producentów bram
oraz działów utrzymania ruchu różnych Klientów ostatecznych
takich jak firmy przemysłowe czy też sieci sklepów dyskontowych.



Strony internetowe naszej firmy:
bramy-serwis.pl | główna strona firmowa prezentująca cały zakres działalności
szybkarolka.pl | sprzedaż remontowanych bram szybkobieżnych z 2 letnią gwarancją
naprawa-sterownikow.com.pl | podstrona dotycząca regeneracji napędów bram szybkobieżnych

mapa serwisów współpracujących

Z naszych usług korzystają setki firm z całego świata. Powyższa mapka (stan na 12-2023) prezentuje wyłącznie lokalizacje współpracujących firm serwisowych.

POLECAJĄ NAS

[ kliknij w logo aby zobaczyć referencje ]
Westhof Bio Samsung Amica Saturn Qantos Lanzi Nastrificio

Jakie urządzenia naprawiamy?

Specjalizujemy się w naprawie sterowników i napędów bram szybkobieżnych wszystkich producentów na rynku. Naprawiamy również sterowniki przemysłowych bram segmentowych i rolowanych oraz ramp przeładunkowych.

Największe doświadczenie posiadamy z następującymi urządzeniami:

producent
typ urządzenia
model sterownika
występują w bramach
Hörmann / Seuster / Labex
bramy szybkobieżne
BK 150 FUE H BK 150 FUE-1, AK 500 FUE-1 FEIG TST FUS, FUE-2, FU3E, FUZ2, FUF2, FU3F
V 2012, V 2515, V 3009, V 3015, V 4008, V 4015, V 5015 SEL, V 5030, V 6030 SEL, V 6020 TRL, V 10008 Iso Speed Cold HS5012, HS 5015, HS 6015, HS 7030
Hörmann / Seuster / Labex
bramy segmentowe i rolowane
A445, B445, A460, B460 435R, 445R, 460R WA400FU + B460FU WA500FU + 545
SPU 40, APU 40, ALR 40 SPU F42, APU 67, APU F42, APU 67, ALR F42, ALR 67
Hörmann / Seuster / Labex
rampy przeładunkowe
420S, 420T, 460T
HLS, HLS2, HRS, HTL2, HRT, HTLV2
Efaflex / Rytec
bramy szybkobieżne
EFA-CON, EFA-TRONIC, MCP, mcp-FUS
EFA-SST, EFA-STT, EFA-SRT, EFA-SFT, EFA-HVS, EFA-SFT
ASSA ABLOY / Albany / Crawford / Aktor
bramy szybkobieżne
MCC FEIG TST FUS, FUE-2, FU3E, FUZ2, FUF2, FU3F
HS8010, HS8020, HS9010, HS9110, HS9020, HS9120, HS9030, HS7040 RR300, RR392, RR3000, RR5000
ASSA ABLOY / Dynaco Entermatic / Nassau
bramy szybkobieżne
FEIG TST FUE 2 Dynalogic, TST FU3E Dynalogic
D-311, D-313, D-501, D-631, D-641, D-651, M2, M3
BMP / DITEX
bramy szybkobieżne
BMP2-V03, BMP2-V04, BMP-TLR
DYNAMICROLL standard, b-drive, food, air, frigo2, clean room, one, wash
ITW Industrietore
bramy szybkobieżne
TST FUS, FUE-2, FU3E, FUZ2, FUF2, FU3F
Minirapid, Transrapid, Transspeed, Transsprint
Nice
bramy szybkobieżne
UST1 KL FU, UDL 2
GfA / Wiśniowski
bramy szybkobieżne, bramy segmentowe
TS970, TS971, TS981
FEIG Electronic
bramy szybkobieżne
TST FUS, FUE-2, FU3E, FUZ2, FUF2, FU3F
Krispol / MFZ / Marantec
bramy szybkobieżne
CS320 FU-E
Krispol / MFZ / Marantec
bramy segmentowe
CS300, CS310, CS320, MFZ Ovitor

Przykładowe oznaczenia występujące na naprawianych płytkach elektroniki:

FE 454/4, FE 490/2
FE 537 / 3.1, FE 542/2, FE 542/4, FE 542/4.1 FE 542/6, FE 542/6, FE 542/7, FE 543/2, FE 563/2, FE 579/1
FE 604/1, FE 604/2, FE 605/2, FE 605/3, FE 635/4.1, FE 642/2
FE 804/4, FE 834/4, FE 834/4.1, FE 858/2.2

Podejmujemy się również naprawy innych typów urządzeń* [niewyszczególnionych w tabeli]. Posiadamy doświadczenie w naprawie starych modeli kontrolerów oraz na bieżąco rozwijamy swoje umiejętności i zaplecze techniczne o najnowsze typy sterowników wchodzących na rynek.

* Naprawiamy wyłącznie urządzenia przemysłowe – nie wykonujemy diagnostyki / napraw urządzeń dla Klientów Indywidualnych (jak napędy i sterowniki bram garażowych / wjazdowych).



Każdy naprawiany przez nas sterownik jest testowany na kompatybilnym napędzie, co daje nam pewność bezawaryjnej pracy po powrocie do Twojej firmy.

Naprawa nie powoduje utraty parametrów ani zaprogramowanych pozycji krańcowych. Nie musisz martwić się, że po wykonanej regeneracji nie poradzisz sobie z uruchomieniem. Otrzymasz od nas zdalne wsparcie w uruchomieniu urządzenia i diagnostyce towarzyszących problemów – pomożemy Twojej firmie zdiagnozować, czy jakiś z podzespołów jest niesprawny (jak np. napęd, enkoder, czujniki optyczne, fotokomórki, wyłączniki zderzeniowe, kabel spiralny, kurtyny świetlne, itd.).

Podczas naprawy sterowników diagnozujemy również przyczynę uszkodzenia sterownika – w przypadku gdy kontroler uległ uszkodzeniu w wyniku innym niż normalna eksploatacja (proces starzenia się podzespołów elektronicznych) poinformujemy Cię, co należy zrobić aby uniknąć kolejnej awarii. Dzięki temu usuniesz problem w zarodku znacząco podnosząc okres bezawaryjności bramy.

Jakie usterki naprawiamy?

sterowniki do bram szybkobieżnych

Najczęstsze, przykładowe nieprawidłowości w sterownikach z rodziny FEIG:

F030 – sterownik nie wykrywa ruchu bramy pomimo przepływu prądu do napędu

F752 – problem z komunikacją pomiędzy sterownikiem a licznikiem obrotów w napędzie, możliwa jest praca bramy wyłącznie w trybie czuwakowym

F519 – problem z analizą prądu płynącego do napędu lub z wbudowaną przetwornicą częstotliwości całkowicie uniemożliwiający poruszać się napędowi bramy

F519 / wybijanie zabezpieczenia w rozdzielni elektrycznej – uszkodzenie wbudowanej przetwornicy częstotliwości całkowicie uniemożliwiający poruszać się napędowi bramy | problem spowodowany silnym zużyciem / wyeksploatowaniem napędu – wymagana regeneracja kompletu [sterownik + napęd]

E/F201, E/F211, E/F212 – problem z obwodami awaryjnego zatrzymania uniemożliwiający poruszać się bramie

F915, F921, F910 – wewnętrzny błąd elektroniki sterownika uniemożliwia poruszać się bramie

F930 – uszkodzenie elektroniki sterownika powstałe najczęściej wskutek odwrotnego włożenia 6-pinowej kostki połączeniowej enkodera

wyświetlacz sterownika ciemny – problem z wewnętrznym zasilaniem sterownika

wyświetlacz sterownika mruga, świeci się czerwona dioda nad wyświetlaczem – zwarcie w jednym z obwodów uniemożliwiające uruchomić się sterownikowi

Inne, częste problemy z produktami z rodziny FEIG wynikające z problemów poza samą elektroniką sterownika:

F700 – brama niezaprogramowana, problem z odczytem wartości z enkodera w napędzie | zalecana weryfikacja/wymiana wiązki sygnałowej enkodera inkrementalnego

F127, F128 – problem w komunikacji pomiędzy sterownikiem bramy a kurtynami świetlnymi | zalecany montaż dławików tłumiących zakłócenia na przewodach kurtyn świetlnych wewnątrz sterownika

sterowniki do bram gfa

Najczęstsze, przykładowe nieprawidłowości w sterownikach z rodziny GfA:

1.2, 1.3 – problem z obwodem łańcucha bezpieczeństwa uniemożliwiający poruszać się bramie

3.7 – wewnętrzna niespójność danych / problemy z przesyłem informacji

3.8 – sterownik nagrzewa się do zbyt wysokiej temperatury

5.6 – sterownik nie wykrywa ruchu bramy pomimo przepływu prądu do napędu

6.7, 6.9 – uszkodzenie przetwornicy częstotliwości przy napędzie

wyświetlacz sterownika ciemny – problem z wewnętrznym zasilaniem sterownika

Inne, częste problemy z produktami z rodziny GfA wynikające z problemów poza samą elektroniką sterownika:

3.1, 3.2, 8.1 – niewłaściwy odczyt pozycji bramy | zalecana weryfikacja sprawności enkodera DES w napędzie

100%

skutecznych
napraw

12

miesięcy
gwarancji

3 - 5

dni
roboczych

FAQ – najczęstsze pytania

W jaki sposób zdemontować sterownik bramy? Cały czy samą elektronikę?



Jaka jest skuteczność napraw?

Sterowniki, których naprawa jest możliwa zostają przywrócone do 100% funkcjonalności.
Elektronika regenerowana jest w taki sposób, aby przywrócić technicznie funkcjonalność i żywotność nowego urządzenia.

Urządzenia po regeneracji są cyklicznie testowane, sprawdzane są wszystkie funkcje tak, abyśmy mieli pewność, że brama po naprawie będzie działać bezawaryjnie przez długi czas.

Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na możliwość naprawy jest fakt, czy ktoś nie posiadający wystarczającej wiedzy i doświadczenia samodzielnie próbował wykonać naprawę. W takich przypadkach znacząco maleje szansa możliwości naprawy poprzez nieumyślnie spowodowanie dodatkowych uszkodzeń z którymi nie da się już nic zrobić.

Ile z wysłanych sterowników do BRAMY-SERWIS jest naprawianych? Szacujemy, że 29 na 30 urządzeń podlega naprawie. Jedna na 30 sztuk – to niestety są urządzenia po wcześniejszej ingerencji lub urządzenia najtańszych producentów bram (tania, chińska elektronika).

Czy udzielacie gwarancji na naprawione urządzenia?

Tak, udzielamy 12-miesięcznej gwarancji na naprawę. To dokładnie tyle, ile większość producentów udziela na nowe urządzenia. Dlaczego to możliwe? Ponieważ zajmujemy się tymi naprawami od wielu lat i dokładamy wszelkich starań aby kompleksowo odnawiać elektronikę przywracając jej fabryczną żywotność.

Zalecamy wykonanie montażu i uruchomienia przez współpracujący z Państwem serwis bramowy. Nie jest to jednak warunek konieczny aby utrzymać gwarancję. Możliwy jest demontaż i późniejszy montaż kontrolera przez pracowników utrzymania ruchu w Państwa zakładzie. Możecie liczyć na nasze wsparcie zdalne podczas podłączenia i uruchomienia bramy.

Podczas naprawy weryfikujemy przyczynę uszkodzenia sterownika i dajemy konkretne zalecenia do wykonania w celu zapobieżenia ponownemu uszkodzeniu. Gwarantuje to poprawność funkcjonowania urządzenia. Jeśli zalecenia nie są wykonane – widać to w urządzeniu, dlatego ważne jest posłuchać naszych dobrych rad, aby utrzymać gwarancję.

Ile kosztuje naprawa sterownika?

Wyślij zapytanie na adres: support@bramy-serwis.pl

Minimalne informacje które są nam potrzebne do wyceny to: zdjęcie lub model uszkodzonego sterownika oraz opis awarii – jak objawia się podczas pracy bramy. Mile widziane kody błędów wyświetlające się podczas pracy.

Najpóźniej w następny dzień roboczy od przesłania wiadomości otrzymasz od nas ofertę.

Serwisom bramowym zakładamy w naszym systemie profil serwisu współpracującego i na tej podstawie udostępniamy dedykowany cennik usług oraz oferujemy partnerskie rabaty pozwalające utrzymywać sugerowane przez nas ceny detaliczne usług.

W przypadku braku możliwości naprawy urządzenia – pobieramy opłatę wyłącznie za przesyłkę zwrotną uszkodzonego urządzenia.

Zaakceptowałem koszt naprawy, co dalej?

Spakuj bezpiecznie cały, kompletny sterownik (wraz z tylną obudową i pokrywą przednią).

Do przesyłki dołącz otrzymaną ofertę lub krótki list – dyspozycję naprawy wraz z danymi Twojej firmy, danymi osoby kontaktowej (imię, nazwisko, adres e-mail oraz telefon) oraz krótkim opisem co dzieje się z urządzeniem.

Paczkę wyślij na adres:

BRAMY – SERWIS
Popowo 57
64-510 Wronki
Polska

Może to być dowolna firma kurierska – urządzenie wysyłasz samodzielnie, na własny koszt Twoją ulubioną firmą kurierską. Pamiętaj, aby dobrze zabezpieczyć przesyłkę. Uszkodzenia w spedycji regularnie mają miejsce i wynika to w 90% przypadków z powodu niestarannego spakowania.

Gdy tylko otrzymamy sterownik – dowiesz się o tym. Będziemy na bieżąco informować Cię o postępach w diagnostyce / naprawie poprzez nasz autorski system serwisowy.
Po zakończonej naprawie oraz testowaniu otrzymasz od nas fakturę proforma do opłacenia. Po zaksięgowaniu wpłaty lub po otrzymaniu bankowego potwierdzenia płatności – nadamy przesyłkę kurierską.

Czy poznam przyczynę uszkodzenia sterownika który wyślę?

Tak, w większości przypadków określamy jakie mogą być przyczyny uszkodzenia elektroniki sterownika.

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń:

  1. Normalna eksploatacja – większość elementów elektronicznych posiada określoną przez producenta żywotność. Podzespoły podlegają procesowi starzenia się i z biegiem czasu ich parametry pracy ulegają pogorszeniu. Tak więc, nawet w przypadku bram, które wykonują tylko kilka cykli rocznie, ale mają na stałe podłączone zasilanie do sterownika, po kilku latach mogą ulec uszkodzeniu.
  2. Przepięcie w sieci zasilającej – zdarza się, że bardzo silne przepięcie spowoduje uszkodzenie sterownika, często jednak jest to „ostatni gwóźdź do trumny” z powodu zużycia eksploatacyjnego, opisanego w punkcie pierwszym. Przepięcie przyspiesza zatem proces naturalnego uszkodzenia sterownika i jego skutki nie muszą być widoczne. Silne przepięcie pozostawia typowe dla tego rodzaju awarii zniszczenia. W tym przypadku, na prośbę Zleceniodawcy wystawiamy zaświadczenie z diagnostyki pozwalające wnioskować do Ubezpieczyciela o zwrot kosztów naprawy (jeśli posiadasz ubezpieczenie obiektu od przepięć).
  3. Zużycie / wyeksploatowanie się napędu bramy – każdy napęd ma określoną przez producenta żywotność. W zależności od warunków pracy, po wykonaniu 400-500 tysięcy cykli w napędzie bramy jest już nagromadzonych tak wiele opiłków startych łożysk, że w pewnym momencie dochodzi do ich nagromadzenia skutkującego nagłym zatrzymaniem przekładni, a w efekcie uszkodzeniem elektroniki sterownika. W takim przypadku uszkodzeniu ulega najważniejszy układ mocy odpowiedzialny za sterowanie pracą napędu. W tej sytuacji, aby zachować gwarancję na naprawę sterownika, niezbędna jest regeneracja napędu.
  4. Zwarcie na obwodach sterujących / błędne podłączenie urządzeń zewnętrznych – niefachowe działania wewnątrz sterownika mogą spowodować trwałe uszkodzenia elektroniki i dyskwalifikować kontroler z możliwości naprawy. Zwarcie na obwodach sterujących lub podane zbyt wysokiego napięcia najczęściej powoduje uszkodzenie mikroprocesora i mikrokontrolera, które wraz ze swoim oprogramowaniem są niedostępne na rynku w związku z czym nie podlegają wymianie. W takich sytuacjach proponujemy sprzedaż innego, już zregenerowanego sterownika, który programujemy pod konkretną bramę i pomagamy zdalnie w uruchomieniu.
  5. Agresywne warunki pracy urządzenia – kilka procent uszkodzeń sterowników spowodowane jest zbyt wysoką wilgotnością lub temperaturą powietrza podczas pracy. Efekty wpływu wilgoci widoczne są w postaci śniedzi i degradacji płytek PCB oraz elementów SMD. Po weryfikacji stanu sterowania przez techników i stwierdzeniu takiej nieprawidłowości, zawsze otrzymasz od nas informację o konieczności kontroli szczelności obudowy i podjęcia działań zapobiegających ponowieniu się awarii. Z kolei zbyt wysoka temperatura pracy znacząco przyspiesza naturalne zużycie opisane w punkcie pierwszym.

Ile trwa naprawa? Kiedy otrzymam sterownik z powrotem?

Szacunkowy czas naprawy – od momentu otrzymania przez nas paczki do momentu przesłania faktury za naprawę to kilka dni roboczych. Jest to zależne od ilości urządzeń docierających do naszej firmy. Dokładamy jednak starań aby rozwijać zaplecze techniczne oraz nasz zespół wraz ze wzrastającą ilością zleceń serwisowych.

Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu lub po zaksięgowaniu wpłaty zamawiamy kuriera po odbiór sprawnego urządzenia.

Czy posiadacie sterowniki na sprzedaż?

Tak, zapraszamy na dedykowaną stronę: https://szybkarolka.pl/katalog-sterownikow/

Jeśli po przeczytaniu powyższego FAQ masz do nas dodatkowe pytania
zapraszamy do kontaktu:
support@bramy-serwis.pl
+48 517 494 063 [PL]
+48 733 752 915 [EN]

Aktualności:

11-2023 | zostaliśmy laureatem ogólnopolskiego konkursu Najlepsze Rozwiązania Gospodarki o Obiegu Zamkniętym (GOZ) za świadczoną usługę „Regeneracja elektroniki sterowników bram przemysłowych”

PARP rozdanie nagród w konkursie

Więcej informacji na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

03-2023 | po 16 latach działalności oficjalnie przenosimy się do nowej siedziby firmy. Inwestycja została współfinansowana z Funduszy norweskich w ramach działania „Technologie przyjazne środowisku” .

siedziba firmy BRAMY-SERWIS

Relacja z przebiegu tej inwestycji znajduje się na dedykowanej stronie: www.ng.bramy-serwis.pl

Dariusz przecina wstęgę

09-2021 | po 14 latach działalności rozpoczęliśmy budowę naszej nowej siedziby firmy. Inwestycja współfinansowana jest z Funduszy norweskich w ramach działania „Technologie przyjazne środowisku” Kapituła konkursu doceniła ekologiczne aspekty świadczonych przez nas usług udzielając nam wsparcia w rozwoju proekologicznej regeneracji elektroniki bram szybkobieżnych.

Fundamenty nowej siedziby BRAMY-SERWIS

Informacja na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

03-2021 | uzyskaliśmy świadectwo CP. Zrealizowaliśmy projekt „Uszkodzone sterowniki bram szybkobieżnych zawracane w obiegu zamkniętym”. W ramach prac wdrożyliśmy rozwiązanie autorskiej hamowni napędowej do ekologicznego testowania naprawianych sterowników bram pod obciążeniem.

świadectwo czystszej produkcji BRAMY-SERWIS

Informacja na stronie Czystszej Produkcji

03-2020 | przeprowadziliśmy projekt badawczy pt. „Analiza śladu środowiskowego związanego z wprowadzeniem nowego procesu serwisowania uszkodzonych sterowników bram szybkobieżnych, w oparciu o metodę Kluczowych Czynników Śladu Środowiskowego (Environmental Key Performance Indicators)”

skrócone wyniki badań środowiskowych napraw sterowników


Usługa rozwijana w ramach schematu
Technologie przyjazne środowisku