Nasz serwis specjalizuje się w profesjonalnej diagnostyce i kompleksowej naprawie bram szybkobieżnych.
Jedną z oferowanych usług jest naprawa napędów bram szybkobieżnych.
Naprawy wykonujemy dla firm serwisowych, serwisów producentów bram
oraz działów utrzymania ruchu różnych Klientów ostatecznych
takich jak firmy przemysłowe czy też sieci sklepów dyskontowych.
Każdy kierownik utrzymania ruchu zakładu przemysłowego,
który miał styczność z uszkodzeniem napędu bramy szybkobieżnej wie,
że wymiana napędu bramy szybkobieżnej,
to koszt od około 1/3 do 1/2 wartości nowej bramy.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów – rozwinęliśmy w naszym serwisie dział regeneracji napędów do bram, znacząco ograniczając koszt jednej z najdroższych napraw.
Więcej o nas na dedykowanych stronach www:
główna strona firmowa prezentująca cały zakres działalności | |
remontowane bramy szybkobieżne z 2-letnią gwarancją | |
podstrona – regeneracja sterowników bram szybkobieżnych |
Z naszych usług korzystają setki firm z całego świata. Powyższa mapka (stan na 12-2023) prezentuje wyłącznie lokalizacje współpracujących firm serwisowych.
Jakie urządzenia naprawiamy?
Naprawiamy napędy wszystkich producentów bram.
Największe doświadczenie posiadamy z napędami do bram produkcji:
Przykładowe napędy używane przez producentów bram szybkobieżnych
S1-1,1-180-16-40
SML.1-0,37-120-12-25,40
S814-0,4-70-20-40
T912-1,3-73-40-40
S912.1-0,65-90-16-30 DES
hamulce elektromagnetyczne / elektromagnetische Bremsen / electromagnetic brakes
76 43110H03
oznaczenia silników / Motormarkierungen / engine markings
W7CDu4D-291
W7DFu4D-374
Efaflex / ABM
ZFB22S0H/G90F/4D90SB-4 TNr 191457929
SI 13.70-40,00 - 10002694 10011
SI 20.90-30,00 - 10002698 10011
SI 20.90-30,00 - 10002698 00011
SI 5.250-25,00 - 10003888 10011
SI 8.180-30,00 - 10003843 10011
SI 20.100-40,00 - 10004227 10012
SI 10.70-40,00 - 10002693 10011
SI 20.90-40,00 - 10002699 10011
S1-1,1-180-16-40-100Hz – 014416-4990600 – 10003667 1011
S1-1,1-180-16-40-100Hz – 018094-4991973 – 10003667 10022
S3-0,9-160-17-40-100Hz – 018298 – 10003668 10004
S3-0,9-160-17-40-100Hz – 306676 – 10003668 10001
T912-3,0-73-40-40 – 011759-11556727 – 10002704 10008
S912-0,75-180-16-30 – 012602-158998 – 10003202 10011
S14 – 57840 – 10003088 10005
S18 – 57207 – 10003266 10005
S25 – 57218
S35 – 57234 – 10002456 10005
SE 4,5.90-25,40 – 10002967 10006
SI 15.140-35,00 – 10004458 10011
SI 4/8.85/165-35,00 – K056112 – 10002881 00001
SI 8.115-30,00 – 11629144-334
SML.1-0,37-120-12-25,40
SE 3,5.120-25,00
S10-0,37-120-12-25,40
D6Cu4-545
HD1-120-EES-AK3
S23-1,5-73-20-40
Naprawiamy również inne typy urządzeń* – niewyszczególnione na powyższej liście.
Posiadamy doświadczenie w serwisie urządzeń nowych jak i urządzeń bardzo starych.
*Nie wykonujemy diagnostyki / napraw urządzeń dla Klientów Indywidualnych.
Jakie usterki wyróżniamy?
Same awarie możemy podzielić na trzy grupy:
I grupa – uszkodzenia spowodowane zastosowaniem sterownika bez przetwornicy częstotliwości.
Sterowniki nieposiadające funkcji łagodnego startu i wyhamowania, powodują uszkodzenia mechanizmów motoreduktora przez twardy start i stop napędu.
Przykładowy sterownik tego typu: TST WU.
II grupa – uszkodzenia spowodowane bardzo dużą częstotliwością użytkowania bramy lub silnym obciążeniem napędu poprzez duży rozmiar bramy i duży ciężar płaszcza bramy.
III grupa – uszkodzenia spowodowane trudnymi warunkami otoczenia, jak np. wysoka wilgotność, zasolenie, niska temperatura pracy.
Brak konserwacji bramy szybkobieżnej powodujący zwiększenie sił niezbędnych do napędzenia wału -> również przyspiesza zużycie napędu skracając jego żywotność.
skutecznych
napraw
miesięcy
gwarancji
dni
roboczych
FAQ – najczęstsze pytania:
1) Na czym polega naprawa?
- W pierwszej kolejności weryfikujemy napęd w jakim stanie do nas dotarł.
- Wykonujemy dokumentację fotograficzną uszkodzeń mechanicznych.
- Sprawdzamy sprawność enkodera, hamulca elektromagnetycznego silnika, prostownika hamulca.
- Wykonujemy pomiary impedancji uzwojeń oraz weryfikujemy czy nie ma ujść z uzwojeń do masy.
- Kontrolnie za pomocą korbą sprawdzamy czy napęd porusza się, czy blokuje się w jakimś punkcie.
- Demontujemy silnik i weryfikujemy czy do komory z wirnikiem nie dostał się olej przekładniowy.
- Wyciągamy jedno z uszczelnień i sprawdzamy stan oleju – weryfikujemy, czy (i w jakim stopniu) znajdują się w nim opiłki startych łożysk i trybów.
- Rozbieramy napęd na części pierwsze, czyścimy wszystkie podzespoły mechaniczne.
- Sprawdzamy stan wszystkich podzespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pracy napędu -> podejmujemy decyzję czy regeneracja jest możliwa, czy możemy przywrócić pełną sprawność urządzenia.
- Weryfikujemy oraz niwelujemy bruzdy uszczelniające.
- W przypadku potrzeb naprawiamy lub dorabiamy podzespoły w technologii CNC.
- Mając już wszystkie podzespoły w stanie gotowym do ponownego złożenia napędu, korzystając z fabrycznie nowych łożysk najwyższej klasy (preferujemy SNR, NTN oraz FAG) oraz nowych uszczelnień składamy napęd w całość oraz wypełniamy go właściwie dobranym olejem przekładniowym.
- Ostatnim etapem są testy cykliczne po naprawie przy użyciu właściwego sterownika falownikowego zapewniającego płynną pracę napędu.
2) Czy napęd po naprawie jest w jakiś sposób testowany?
TAK – każdy napęd przechodzi testy cykliczne pracując na właściwym, sparametryzowanym pod niego sterownikiem opartym na przetwornicy częstotliwości. Zbudowaliśmy również specjalną hamownię na której symulujemy obciążenie napędu zbliżone do faktycznego obciążenia na urządzeniu. Napęd podczas testów wykonuje od kilkuset do nawet 2 tysięcy cykli. Dając gwarancję na nasze usługi, musimy mieć 100% pewności, że naprawione urządzenia są w pełni funkcjonalne.
3) Czy można przewidzieć awarię, zanim brama całkowicie się zatrzyma?
TAK – ale niezbędne są regularne konserwacje (np. raz do roku), podczas których obsługujący Was serwis dostrzeże symptomy uszkodzeń.
Na co zwracać uwagę? -> Na dziwne, metaliczne dźwięki, „chrobotanie” w przekładni oraz wycieki oleju przekładniowego.
Z doświadczenia przy regeneracji setek sterowników i napędów szacujemy, że w bramach pracujących bez systemu przeciwwagi, napędy zaczynają się psuć po przekroczeniu 400 000 cykli. Nasz serwis zaleca bezwzględną regenerację napędu bramy szybkobieżnej przy przebiegu w zakresie 400-500 tys. cykli.
Jeśli brama jest bardzo duża lub pracuje w ciężkich warunkach otoczenia, to żywotność takiego napędu będzie niższa. W przypadku bram z systemem przeciwwagi – napędy potrafią wykonać nawet 1,5 mln cykli i nadal są w dobrym stanie. Nie można jednak przyjąć tych wartości bezwzględnych jako pewnik, ponieważ wiele czynników może pogorszyć statystyczną sprawność. Są to między innymi:
- nieprawidłowy montaż napędu,
- nieprawidłowa parametryzacja,
- niezgodna z zaleceniami podanymi przez producenta napędu,
- czy też niefachowo przeprowadzane konserwacje bramy lub ich brak.
4) Czy można zapobiec awarii napędu?
Zależy od tego, której grupy jest to uszkodzenie oraz w jakim jest stopniu zaawansowania.
I grupa
(uszkodzenia spowodowane zastosowaniem sterownika bez przetwornicy częstotliwości)
- Zawsze jest możliwość wymiany sterownika na bardziej zaawansowany z funkcją soft startu (z przetwornicą częstotliwości).
- Oferujemy używane, w pełni sprawne sterowniki, po kompleksowej regeneracji z roczną gwarancją i nieodpłatnym supportem w zakresie uruchomienia i diagnostyki błędów w trakcie eksploatacji.
Poniższa galeria przedstawia przykłady uszkodzeń podzespołów napędów, które pracowały na sterownikach przekaźnikowych typu start <-> stop (bez łagodnego rozruchu / falownika).
II grupa
(uszkodzenia spowodowane bardzo dużą częstotliwością użytkowania bramy lub silnym obciążeniem napędu)
- Niezbędny jest demontaż napędu bramy i przesłanie go do nas na kompleksowy remont.
- Najczęściej tego typu regeneracje wykonujemy podczas zakładowych przestojów produkcyjnych, ponieważ sam proces naprawczy trwa kilka dni.
III grupa
(uszkodzenia spowodowane trudnymi warunkami otoczenia)
- Efekty wpływu środowiska, w którym brama pracuje, często można usunąć na miejscu oraz przygotować napęd do pracy na kolejny rok. Zalecamy, aby tego rodzaju czynności były wykonywane podczas rocznej konserwacji bramy.
Niezależnie do której grupy awarii należy Twój napęd bramy szybkobieżnej, pamiętaj, że jeśli na terenie Twojego zakładu jest co najmniej kilka bram szybkorolowanych, które często posiadają ten sam typ napędu, możemy zaproponować sprzedaż regenerowanego napędu bramy. Posiadając jedno urządzenie więcej, możesz pozwolić sobie na podmianę napędu w jednej bramie, a zdemontowane urządzenie wysłać do nas do naprawy -> pozwoli to Tobie zapoczątkować spokojny proces regularnego odnawiania urządzeń. Jeśli masz jakieś wątpliwości w możliwościach technicznych – skontaktuj się z nami, otrzymasz fachową pomoc.
5) Jakie są objawy problemów z napędem?
Problemy, które możemy zobaczyć:
- brama zwalnia w wybranych momentach podnoszenia, czyli np. otwiera się płynnie 100cm, zwalnia na odcinku 20cm oraz dalej jedzie już z poprzednią prędkością,
- napęd posiada wycieki oleju.
Problemy, które możemy usłyszeć:
- nieregularny metaliczny dźwięk (chwilami pisk) wydobywający się z napędu podczas całych cykli pracy bramy,
- głośny trzask podczas startu bramy w kierunku otwierania, proszę tutaj nie pomylić się z odgłosem hamulca elektromagnetycznego napędu, który również wydaje dźwięk przy rozpoczęciu pracy napędu.
Problemy, które możemy poczuć:
- nadmierna temperatura silnika,
- w okolicach 80 stopni Celsjusza jest już niepokojąca (zalecamy pomiar kamerą termowizyjną).
Problemy, które są już bardziej zaawansowane:
- brama zatrzymuje się w nieokreślonych momentach, a na sterownikach typu:
Hörmann BK 150 FU E H / Efaflex EFACON / TST FUS / TST FUE / TST FUE2 / FUE3 oraz podobnych wyświetlają się komunikaty:
F030 – błąd ciągnienia,
F410, F440, F510 – nadmiar prądu silnika,
F519 – problemy z rozruchem, nadmiar prądu, - włączenie zasilania sterownika powoduje zadziałanie wyłącznika nadprądowego w rozdzielni elektrycznej (masz już do czynienia z uszkodzeniem napędu, które w następstwie uszkodziło sterownik, należy w takim przypadku wysłać do nas napęd wraz ze sterownikiem).
6) Ile czasu trwa naprawa napędu?
Naprawa większości napędów trwa około pięciu dni roboczych – w zależności od typu i zaawansowania uszkodzeń czas ten może się skrócić bądź wydłużyć.
7) Czy naprawa się opłaca?
TAK – inaczej nie byłoby tej podstrony w naszym serwisie.
Koszt regeneracji jest średnio 2-3 razy niższy od kosztu nowego napędu. Wycenę przedstawiamy mailowo po otrzymaniu zapytania.
8) Czy wszystkie awarie można usunąć?
- NIE – jeśli mimo wyraźnych oznak niesprawności napęd był użytkowany przez wiele miesięcy, może okazać się, że nie da się go uratować. W takiej sytuacji nie pobieramy opłat za diagnostykę warsztatową.
- Nie wykonujemy napraw, które mogą jakkolwiek negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowania -> masz pewność, że zregenerowany przez nas napęd jest w pełni sprawny i może służyć bez awarii przez kolejne lata.
9) Czy naprawiacie tylko napędy bram szybkobieżnych?
95% naprawianych napędów to urządzenia, które pracowały w bramach szybkobieżnych na sterownikach z łagodnym rozruchem (z przetwornicą częstotliwości / falownikiem).
Jeśli posiadasz niesprawny napęd dużej przemysłowej bramy rolowanej lub napęd zintegrowany ze sterownikiem od bramy segmentowej jak np. Hörmann WA400FU -> również możemy pomóc kompleksowo usunąć uszkodzenia z tych urządzeń.
Ze względu na duży wkład pracy w przedmiotowe naprawy, nie oferujemy regeneracji prostych, niedrogich urządzeń do bram, które pracowały na sterownikach przekaźnikowych (start <-> stop).
10) Jaką mam pewność, że napęd nie uszkodzi się ponownie po regeneracji?
Dajemy gwarancję na nasze usługi. Jeśli podczas prac nasi technicy widzą, że żywotność napędu mimo naprawy nie będzie porównywalna do nowego napędu – konsultujemy się, czy mamy kontynuować regenerację. Z założenia nasze prace mają służyć odnowieniu napędu do technicznego stanu fabrycznej nowości.
11) Na sterowniku pokazał się błąd F519, co to oznacza?
Komunikat ten oznacza, że napęd wymaga od sterownika znacznie większego prądu niż przy normalnej pracy (pracuje ciężko). Możliwe, że sterownik uległ uszkodzeniu – w takim przypadku naprawimy komplet sterownik + napęd. Zalecana jest wysyłka kompletu w celu przeprowadzenia diagnostyki – wykonania testów funkcjonalnych po naprawie napędu.
12) Jestem zainteresowany naprawą, chcę poznać jej koszt, co zrobić?
Wyślij e-mail do naszego zespołu na adres: support@bramy-serwis.pl
Minimalne informacje, które są nam potrzebne do wyceny to: zdjęcia tabliczek znamionowych napędu i bramy oraz opis awarii (może być również nagranie video). W późniejszym czasie, po akceptacji kosztów, zdarza się, że potrzebujemy również zdjęcia całej bramy.
Możesz również do nas zadzwonić:
język polski | English | Deutsch |
Maciej Niparko | Jacek Nowak | Sylwia Pogorzelczyk |
+48 534 21 21 24 | +48 733 752 915 | +49 173 758 32 39 |
13) Zaakceptowałem koszt naprawy, co dalej?
Spakuj bezpiecznie napęd, najlepiej na palecie. Zabezpiecz go solidnie, aby nie został mechanicznie uszkodzony przez firmę kurierską. Do przesyłki dołącz ofertę, którą otrzymałeś od nas (wydruk) oraz dyspozycję naprawy wraz z danymi osoby kontaktowej (imię, nazwisko, adres e-mail oraz telefon).
Paczkę wyślij na adres:
BRAMY – SERWIS
Popowo 57
64-510 Wronki
Polska
Gdy tylko otrzymamy napęd – dowiesz się o tym. Będziemy na bieżąco informować Cię o postępach w diagnostyce / naprawie poprzez nasz autorski system serwisowy.
14) Ile trwa naprawa? Kiedy otrzymam napęd z powrotem?
Szacunkowy czas naprawy – od momentu otrzymania przez nas paczki do momentu przesłania faktury za naprawę to kilka dni roboczych. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu zamawiamy kuriera po odbiór sprawnego napędu.
Jeśli po przeczytaniu powyższego FAQ masz do nas dodatkowe pytania zapraszamy do kontaktu.